Tourism in The Modern Museum: Philosophy of Education, Entertainment Technology
Keywords:
tourism, modern technologies, educational technology, modern museumAbstract
After it was thought that the museum as an institution performing its traditional functions soon disappears, But at the beginning of the twenty-first century it became more important than ever. In terms of number, there is an increase of 10% every five years. Geopolitically, the museum has made its victorious march on all the world, and has been a new feature in the development of countries and societies. It has certainly become the symbol of a developed society.
The expansion of museum networks was accompanied by profound changes in the museum itself. Modern museums were designed to accommodate new activities, develop more recreational technologies and develop world tourism. The specialists in the tourism business identified several aspects of the museum's educational activities, worked to become part of the tourist activity, and developed it extensively to be useful in information and entertainment.
Experts noted that entertainment is a promising activity that museums can offer in the tourism system. In preparing museum work programs, priorities must be defined in the information and entertainment aspects of the program. A successful entertainment program in the museum's corridors leaves more vivid impressions, feelings and ideas about this part of the cultural heritage (in the broad sense) that the tourist can see in the museum. The tourist does not prefer to be in the museum only information, so the use of additional techniques makes his tour enjoyable and useful.
We find that our research titled: Tourism in the Modern Museum: Philosophy of Education...Entertainment Technology, in which we have discussed (the recreational role of the museum, museums and tourism, museums and modern technologies, and this research material that came in line with scientific and technological development and modern technologies through which it is possible to benefit from attracting... Tourists, interested people, and the general public, in addition to the types of modern museums, museums with virtual spaces, electronic museums published on the Internet, art museums...etc.) Hence, it can be said that museums have become a focus for attracting tourists, especially those that have kept pace with technological development and displayed their contents in various ways. High-quality art and technology that has an impact on tourist attraction. We hope that work in museums will be within a professional framework that will make them attractions in our various cities for local residents and tourists from abroad, and that modern, specialized museums will be created that adopt modern methods and technologies, and that we will have written and visual means of advertising and media. Able to influence the recipient and encourage him to visit museums and interact with them.
References
- العوامي، عياد موسى(1984). مقدمة في علم المتاحف. ليبيا. ص،7/ محمد، رفعت موسى(2002). مدخل إلى فن المتاحف. القاهرة. ص، 13 .
- دعبس، محمد إبراهيم(2004). متاحف العالم والتواصل الحضاري. القاهرة, ص، 38.
- Miles,R (2002). Towards the Museum of Future. London.p,27-30.
- فرحات، رياض (2005). السياحة ومفهوم الاستدامة. الجزائر. ص، 8/زكي، وفاء إبراهيم(2006). دور السياحة في التنمية الاجتماعية، دراسة تقويمية للقرى السياحية. القاهرة. ص، 5/ فريحة، ليندا، خروف، منير(2002).المتاحف في الجزائر ودورها في السياحة. الجزائر. ص، 3-4.
- لمعي، عبد الرحيم(2014). الدور التثقيفي للمتاحف الجزائرية. الجزائر. ص،125-126.
المصدر نفسه، ص ، 127.
- هيرمان، ياني (1998). المتاحف والسياحة، الثقافة والإستهلاك. ترجمة: حمدي الزيات. القاهرة. ص، 5.
- سيد أحمد، أيمن الطيب (2009).المتحف في السودان ودورها في السياحة. الخرطوم. ص، 62/ فريحة، ليندا، خروف، منير(2002). المصدر السابق الذكر، ص 5-6.
- النحاس ،محمد مصطفى(1990 ). التأثير المتبادل بين الإدراك الحسي والتنظيم الداخلي للمتحف .القاهرة. ص16،/الصيرفي، محمد(2007). السياحة والبيئة. الإسكندرية. ص، 25.
- حسين، هشام محمد(2012).أثر التقنيات الحديثة على تطوير المتاحف في مصر. القاهرة. ص ، 2.
- Alexsander,E(1974).Museums and how to use them. London.p,76.
- Timothy,D,J(2003).Heritage Tourism. London.p,20.
- Hermez , N(2006).Tourist planning and Development. Damascus.p,4.
- Timothy,D,J(2003).Op.cit.p,79.
- سونتاغ، سوزان (2009). جماليات الصمت. ترجمة، عباس المفرجي. عمان. ص،12.
- زكي، وفاء إبراهيم(2006). المصدر السابق الذكر، ص، 27/ الحجي، سعيد (2014). متاحف الآثار هويتها، تطورها وواقعها المعاصر. مجلة جامعة دمشق–المجلد 30 ، عدد 3-4، ص 553.
- آدمز، فيليب(1993). دليل تنظيم المتاحف. ترجمة محمد حسن. القاهرة. ص، 11/ رضوان، هبة (2004). التصميم الداخلي للمتاحف العلمیة، دراسة میدانیة، المتاحف الطبیة . الإسكندریة / النحاس، محمد مصطفى (1990 ). المصدر السابق الذكر، ص، 18.
- زوهير، مالكي (2009). مكتبات المتاحف الوطنية الجزائرية: شروط وإمكانيات الربط على شبكة إنترنت. الجزائر. ص، 30/الحفناوي، عمرو عبد الوارث قطب ( ١٩٩٤). التصمیم الداخلي لمتاحف الفنون. الإسكندرية. ص،45/بخوش، مراد(1997). المتحف بين حداثة المفهوم وتهميش الواقع، المتحف والمدرسة. بيروت. ص،33.
- غنيمة ، عبد الفتاح مصطفى (1990). المتاحف والمعارض والقصور وسائل تعليمية. الإسكندرية. ص، 17/ حسين، هشام محمد (2012). أثر التقنيات الحديثة على تطوير المتاحف في مصر. القاهرة. ص ، 21.
- بخوش، مراد (1997). المصدر السابق الذكر، ص،34./زوهير، مالكي (2009).المصدر السابق الذكر، ص ، 31.
- عاصم، أيمن محمد (2007). إدراك الفكر التصميمي للاتجاهات المعاصرة في عمارة المتحف. القاهرة. / دعبس ، محمد إبراهيم(2004). المصدر السابق الذكر، ص، 39./هيرمان، ياني (1998). المصدر السابق الذكر، ص 7.
- العطار، حسین إبراهيم ( ٢٠٠٤). المتاحف عمارة وفن وإدارة. القاهرة. ص، 32/ فريحة، ليندا، خروف، منير(2002). المصدر السابق الذكر، ص18.
- سيد أحمد، أيمن الطيب (2009). المصدر السابق الذكر، ص 60-63/ الخضيري، محسن أحمد (1989). التسوق السياحي. مدخل اقتصادي متكامل. القاهرة. ص، 29.
مصادر البحث العربية والأجنبية:
1- آدمز، فيليب (1993). دليل تنظيم المتاحف. ترجمة: محمد حسن. القاهرة.
2- بخوش، مراد (1997). المتحف بين حداثة المفهوم وتهميش الواقع، المتحف والمدرسة. بيروت.
3- حسين، هشام محمد (2012). أثر التقنيات الحديثة على تطوير المتاحف في مصر. القاهرة.
4- الحجي، سعيد (2014). متاحف الآثار هويتها، تطورها وواقعها المعاصر. مجلة جامعة دمشق–المجلد 30 ، عدد 3-4.
5- الحفناوي، عمرو عبد الوارث قطب ( ١٩٩٤). التصمیم الداخلي لمتاحف الفنون. الإسكندرية.
6- الخضيري، محسن أحمد (1989). التسوق السياحي، مدخل اقتصادي متكامل. القاهرة.
7- دعبس، محمد إبراهيم (2004). متاحف العالم والتواصل الحضاري. القاهرة.
8- رضوان،هبة (2004). التصميم الداخلي للمتاحف العلمية، دراسة میدانیة، المتاحف الطبیة. الإسكندریة.
9- زكي، وفاء إبراهيم (2006). دور السياحة في التنمية الإجتماعية، دراسة تقويمية للقرى السياحية. القاهرة.
10- زوهير، مالكي (2009). مكتبات المتاحف الوطنية الجزائرية: شروط وإمكانيات الربط على شبكة الإنترنت .الجزائر.
11- سيد أحمد، أيمن الطيب (2009). المتحف في السودان ودورها في السياحة. الخرطوم.
12- سونتاغ، سوزان (2009). جماليات الصمت. ترجمة: عباس المفرجي. عمان.
13- الصيرفي، محمد (2007). السياحة والبيئة. الإسكندرية.
14- عاصم، أيمن محمد (2007). إدراك الفكر التصميمي للاتجاهات المعاصرة في عمارة المتحف. القاهرة.
15- عبدالسميع، صبري (1994). نظرية السياحة. القاهرة.
16- العطار، حسین إبراهيم ( ٢٠٠٤). المتاحف عمارة وفن وإدارة. القاهرة.
17- العوامي، عياد موسى (1984). مقدمة في علم المتاحف. ليبيا.
18- غنيمة، عبد الفتاح مصطفى (1990). المتاحف والمعارض والقصور وسائل تعليمية. الإسكندرية.
19- فريحة، ليندا، خروف، منير(2002). المتاحف في الجزائر ودورها في السياحة. الجزائر.
20- فرحات، رياض (2005). السياحة ومفهوم الإستدامة. الجزائر.
21- لمعي، عبد الرحيم (2014). الدور التثقيفي للمتاحف الجزائرية. الجزائر.
22- محمد، رفعت موسى (2002). مدخل إلى فن المتاحف. القاهرة.
23- النحاس ،محمد مصطفى (1990 ). التأثير المتبادل بين الإدراك الحسي والتنظيم الداخلي للمتحف. القاهرة.
24- هيرمان، ياني (1998). المتاحف والسياحة، الثقافة والإستهلاك. ترجمة: حمدي الزيات. القاهرة.
25- Alexsander,E (1974). Museums and how to use them. London.
26- Hermez , N (2006) .Tourist planning and Development. Damascus.
27- Miles,R (2002). Towards the Museum of Future .London.
28- Timothy,D,J (2003). Heritage Tourism. London.
Downloads
Published
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Copyright and Licensing:
For all articles published in Journal of Studies in History and Archeology, copyright is retained by the authors. Articles are licensed under an open access Creative Commons CC BY 4.0 license, meaning that anyone may download and read the paper for free. In addition, the article may be reused and quoted provided that the original published version is cited. These conditions allow for maximum use and exposure of the work.
Reproducing Published Material from other Publishers: It is absolutely essential that authors obtain permission to reproduce any published material (figures, schemes, tables or any extract of a text) which does not fall into the public domain, or for which they do not hold the copyright. Permission should be requested by the authors from the copyrightholder (usually the Publisher, please refer to the imprint of the individual publications to identify the copyrightholder).
Permission is required for: Your own works published by other Publishers and for which you did not retain copyright.
Substantial extracts from anyones' works or a series of works.
Use of Tables, Graphs, Charts, Schemes and Artworks if they are unaltered or slightly modified.
Photographs for which you do not hold copyright.
Permission is not required for: Reconstruction of your own table with data already published elsewhere. Please notice that in this case you must cite the source of the data in the form of either "Data from..." or "Adapted from...".
Reasonably short quotes are considered fair use and therefore do not require permission.
Graphs, Charts, Schemes and Artworks that are completely redrawn by the authors and significantly changed beyond recognition do not require permission.
Obtaining Permission
In order to avoid unnecessary delays in the publication process, you should start obtaining permissions as early as possible. If in any doubt about the copyright, apply for permission. Al-Adab Journal cannot publish material from other publications without permission.
The copyright holder may give you instructions on the form of acknowledgement to be followed; otherwise follow the style: "Reproduced with permission from [author], [book/journal title]; published by [publisher], [year].' at the end of the caption of the Table, Figure or Scheme.